AT KESTANESİ YAĞI VE ROSA HASTALIĞI

Günaydıııın :)

Blogum da doğal yağların işlevlerini paylaşmayalı epey olmuş. Bende koleksiyonuma bir başkasını ekleyeyim dedim. Evimde aktif olarak kullandığım birçok yağ var aslında , faydasını da gördüğüm. Yazmaya vakit buldukça tek tek eklerim :)

Zaten doğal yağları ne kadar sevdiğimi ve güvendiğimi biliyorsunuz artık .

Bugün erkek arkadaşımın '' Rosa ( gül ) '' hastalığı için bir şeyler araştırırken tanıştığım At Kestanesi yağından bahsetmek istiyorum.
İsterseniz önce biraz hastalıktan bahsedeyim. Beyaz ve açık tenli insanlar da sık rastlanıyor bu hastalığa , çoğu insanın pek tanığı bir hastalık değil , çoğu zaman bu hastalığa yakalanmış olanlar farkında bile olmuyorlarmış . Bir dermatologdan duymuştum.

Rosa hastası olanlar da sıcak ve soğuk geçişlerinde , fazla baharat kullanımında , sigara kullanımında , stres gibi durumlarda yanak bölgeleri yanmaya başlıyor ve kırmızıya yakın bir renk alıyor. Ama tanık olduğum kadarıyla gayet huzursuz edici bir yanma oluyor bu. Tedavisi için bir şeyler yapılmazsa ileride, yüzde ödem , şişlik, görüntü bozukluğu oluşabiliyormuş.

Sanırım bu kılcal damar hastalığı ve genişleyip daralmasından oluyormuş. Sebebi tam bilinmiyor. Bir dermatologa gittiğinizde bir sürü ilaç veriyor . Şampuanınız 'dan tüm cilt ürünlerine kadar bu hastalığa uygun olanını vermişti bize. Ama erkek arkadaşım tabi ki o kadar ürün kullanmayı reddetti. Kendini hasta gibi hissediyormuş :)

Tabi ilaçlarını kullanmayınca hastalığı da atak geçiriyor zaman zaman. Atak olduğu zaman yukarı da saydığım sebeplerden birini yada rosa'ya sebep olacak bir şey yaptığınızı düşünüyorsanız derhal kesmeniz gerekiyor . Neyse işte bizde de bu durumlar artınca ve diğer ilaçlar kullanılmayınca bari dedim tek düze bir şeyler arayıp bulayım. En azından bi tane olursa ben zorla da yaptırırım.
İşimize yarayan şeyler var içlerinde , hiç denemediğim yöntemler de .

Deneyip başarılı olduklarımıza * işaretini koyarım. Bir de kısa süre de tedavi olan bir hastalık değil , sabırlı ve istikrarlı olun.

Şimdi bu hastalık için ben neler buldum ve at kestanesi yağını nasıl kullanıyorum bakalım.

1- Öncelikle yüzünüzü asla ovalamayın ve cildi tahriş edecek , kurutacak her türlü unsurdan kaçının.*

2- Yüzünüze yazın güneş kremi kullanmadan asla çıkmayın. Kışın ise rüzgardan poyrazdan korunun.*

3- Cildinizi sürekli nemlendirin.*

4- Gözeneklerinizin tıkanmamasına aşırı dikkat edin * ( Biz bunu farkettikten sonra ataklar azaldı)

5- Haftada 3 kez isterseniz her gün de yapabilirsiniz nem maskesi uygulayın. * ( Biz önceleri garnier nem bombası uyguluyorduk , az da olsa yanığı geçiriyordu . Sonradan ben kendi araştırmalarımla bulduğum ve içine kendimce bir şeyler eklediğim bir maske tarifi geliştirdim. Aşağıda bahsedeceğim).*

6- Ataklar da safran , balık , salatalık yanmayı yatıştırıyor .*

7- Asla kafein kullanmayın. Bağımlısı iseniz de kurtulmaya çalışın . *

Şimdi ise size maske tarifini vereceğim .

Zeytinyağı , at kestanesi yağı , salatalık rendesi ve çok az da kuru ciltler için olan kil( hangi cilde nasıl kil seçeceğinizi anlatan yazımı okumak için buraya tıklayabilirsiniz ) , isterseniz bir miktar da bal ekleyin. Hepsini karıştırıp tüm cilde uygulayın . 10 dakika sonra ılık su ile durulayın. Üzerine nemlendiricinizi sürün.

Bu ne kadar doğru bilmiyorum ama ben erkek arkadaşımın kullandığı krem ve şampuanın içine de birazcık at kestanesi yağından ekliyorum. İsterseniz sizde bi deneyin .


Bu günlük benden bu kadardı umarım faydalı olmuştur.
Hoşçakalııın :)

Yorumlar

  1. Cok guzel bı yazı olmus ama ben bırsey sormak ıstıyorum. Haftada kac kez yapmam gerekıyor maskeyı?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar